søndag den 20. juli 2014

Dobbelt transducerbeslag

Flere og flere lystfiskere med nyere ekkolod begynder at investere i 3D-udvidelser til deres ekkolodenheder som StructureScan, SideScan og SideVü for bedre at kunne scanne vandet langt omkring båden for fisk. Denne udvidelse kræver en ekstra transducer monteret udover den gængse 2D keglesignal-transducer.

Når man som LFT primært benytter sig af foreningsbåde, er en transportabel transducerløsning nødvendig. Det kan imidlertid være svært at finde plads til begge de medfølgende beslag for 2D- og 3D-transducerne på ens transducerstang uden, det bliver klodset eller griber for meget vand. 
Jeg har derfor valgt at investere i et holdbart dobbelt transducerbeslag i rustfrit stål, som kan holde både min 2D-transducer og min StructureScan HD-transducer monteret. 

Begge tranducere monteret på samme beslag.

Beslaget er købt hos Angel-schlageter i Tyskland og kostede med fragt lidt over 500 danske kroner. Kvalitetet er i top og beslaget virker uforgængeligt.  Jeg har tidligere haft samme beslag til min gamle StructureScan-transducer og det tjente mig godt. Bemærk 2 ugers produktionstid efter bestilling.


Monteringen er enkel, holdbar og "aquadynamisk".

Lignende beslagsløsninger findes til Garmins SideVü og Raymarines Dragonfly.

Beslag, skruer og brugsforvirring.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar